ORGANSKA HRANA - u harmoniji sa prirodom

english



Organska hrana predstavlja namirnice proizvedene po ekološkim principima, uz poštovanje zakona prirode i osnovnog principa organske proizvodnje: zdravo zemljište - zdrava hrana - zdravi ljudi. Organske namirnice se uzgajaju na tradicionalan način, u harmoniji sa prirodom, bez korišćenja pesticida i veštačkih đubriva, na zdravom zemljištu i u ekološki ispravnim uslovima. Zato se proizvodnja organske hrane usko povezuje i sa očuvanjem okoline. 

Zbog ovakvog načina uzgoja, organski proizvedene namirnice ne sadrže zagađivače poput teških metala, niti potencijalno kancerogene nitrate, aditive, konzervanse, emulgatore, veštačke boje, arome, antibiotike, hormone, bilo kakve lekove ili GMO.

Prednost organski proizvedenih namirnica ogleda se u povećanoj biološkoj i nutritivnoj vrednosti (značajno veći sadržaj vitamina, minerala, omega 3 masnih kiselina i antioksidanata nego u konvencionalno proizvedenim namirnicama), kao i u povećanom sadržaju proteina. Organski proizvodi imaju još jednu prednost - intenzivniji ukus, miris i boju, pa nas podsećaju na hranu koju smo jeli kad smo bili deca. Oni pružaju ljudskom organizmu više životne energije i osnažuju ga, te se naš imunitet pojačava, regeneracioni procesi se ubrzavaju, vitalnost organizma se produžava. Posebno je bitno istaći značaj organske hrane kod dece.

u Srbiji, organski proizvodi se prepoznaju po jasno istaknutom kružnom znaku sa natpisom ORGANSKI PROIZVOD na ambalaži. Ova oznaka garantuje da je proizvod prošao proces kontrole i da je sertifikovan u skladu sa strogim regulativama sertifikacionog tela kontrolisanog od strane Ministarstva poljoprivrede, trgovine, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije.


seme lana konzumno organik
SEME LANA konzumno organik

(Eng: brown linseeds, lat: linum usitatissimum)

Neto količina: 250g

Semenke lana odlikuju se visokim sadržajem omega-3 i omega-6 masnih kiselina, što ih čini veoma korisnim za regulisanje holesterola u krvi i dijabetesa. Tu su i lignani koji imaju antioksidantska i estrogena svojstva, a lan sadrži od 75-80 puta više ovih komponenti od bilo koje druge namirnice. Laneno seme je izuzetno bogato vlaknima, upijajućim i neupijajućim, te se smatra jednom od najvažnijih namirnica za poboljšanje rada creva i varenje hrane i zato ga veoma često možemo naći kao sastojak u zdravim šejkovima i detoks tretmanima.


Sadrži vitamine A, E i B grupe, kao i lecitin, koji ima sposobnost da sam rastvara masti i snižava holesterol. Na kraju, laneno seme sadrži supstance koje imaju veoma pozitivan uticaj na zdravlje kože, otklanjaju bore, podmlađuju i usporavaju proces starenja. Svakodnevno korišćenje lanenog semena u ishrani obezbeđuje pravilan rad srca, krvnih sudova, mozga i očiju.

Recept za Vas - obrok na bazi lanenog semena: semenke organskog lana oprati i pomešati sa istom količinom susama, semenki bundeve golice, suncokreta, ovsenih pahuljica i suvog grožđa. Dobijenu smesu preliti jogurtom ili mlekom sa niskim procentom masti i ostaviti da omekša. Dodati cimeta, rogača, kokosovog brašna ili meda po ukusu.

čia seme crno konzumno organik
ČIA SEME crno konzumno organik

(Eng: chia, lat: salvia hispanica)

Neto količina: 250g

Čia semenke, poreklom iz Južne Amerike gde se vekovima smatraju “super-hranom”,  bogate su vlaknima, nezasićenim (omega-3) masnim kiselinama, proteinima, kalcijumom, gvožđem i magnezijumom. Takođe sadrže cink, mangan, vitamine A, D, E, K, i vitamine B grupe. Ne sadrži gluten i prijatnog je ukusa, a organska čia je još bogatija hranljivim materijama od konvencionalne.

Čia semenke u ishrani mogu potpuno zameniti žitarice, a mogu se i mešati sa drugim zrnevljem ili njihovim mlinskim proizvodima. Sadrže oko 20% proteina, pet puta više kalcijuma od mleka, sedam puta više vitamina C od narandže, tri puta više gvožđa od spanaća i dva puta više kalijuma od banana.

Deluju na više načina unapređujući naše zdravlje. Zbog visoke koncentracije vlakana poboljšavaju probavu i leče simptome bolesti probavnog sistema. Visok sadržaj omega-3 masnih kiselina svrstava ih među najbolje namirnice za zdravlje mozga i srca. Veoma su snažan antioksidans, imaju četiri puta veću vrednost orac jedinica od borovnice. Imaju pozitivan uticaj na nivelisanje glukoze u krvi i zato su veoma korisna namirnica kod dijabetesa. Podstiču zdravlje kože, kose i noktiju.

Upotreba i priprema: organsko čia seme se može koristiti kao dodatak salatama, dezertima, jogurtu ili frapeima, celo ili samleveno. Može se dodavati u zames prilikom pripreme hleba, peciva i kolača. Da bi se olakšala i poboljšala iskoristivost hranljivih materija, čia seme možemo potopiti u vodu oko 15 minuta. Na ovakav način dobija se “gel struktura” koja se može konzumirati direktno, a ima i slična vezivna svojstva kao jaja, te se u kulinarstvu može koristiti i kao njihova zamena.


kinoa seme belo konzumno organik
KINOA SEME belo konzumno organik

(Eng: quinoa. lat: chenopodium quinoa)

Neto količina: 250g

Od davnina, kinoa je u Latinskoj Americi bila osnovna namirnica. To je odlično izbalansirana i nutritivno gotovo kompletna pseudožitarica koja blagotvorno utiče na zdravlje srca, probavnog trakta, regulacije holesterola i telesne težine.

Organski uzgojena kinoa posebno je bogata vitaminima E i B grupe, esencijalnim mineralima, antioksidantima, mononezasićenim mastima, celulozom i ima veoma visok sadržaj proteina.


Upotreba i priprema: kinoa može poslužiti kao zamena za bilo koju žitaricu, pa je i priprema veoma slična. Za neutralan prilog, organsku kinou preliti hladnom vodom, vrlo malo posoliti morskom solju i staviti da provri. Kad voda počne da ključa, smanjiti temperaturu i pustiti da se lagano kuva 15 minuta. Procediti i začiniti po ukusu. Kinou takođe možete koristiti u salatama, supama ili čorbama i naravno kao ukusnu kašu za doručak.


proso oljušteno organik
PROSO oljušteno organik

(Eng: yellow millet hulled, lat: panicum miliaceum)

Neto količina: 250g

Kod našeg naroda proso je, pre pšenice, bilo osnovna hrana. Blagotvorno deluje na želudac, slezinu i gušteraču, potpomaže obnavljanje crevne flore. Zbog znatnih količina vitamina (E, provitamin A, vitamin B, niacin) organsko proso efikasno ulepšava naš ten, kosu i nokte.

Preporučuje se malokrvnim osobama, jer je bogato magnezijumom i gvožđem, kao i nezasićenim masnim kiselinama i pritom dugo održava osećaj sitosti. Proso veoma uspešno reguliše "kiselost" organizma, te je neizostavan sastojak dijeta u borbi protiv kandide.


Upotreba i priprema neutralnog priloga: 1 šolju prebranog i opranog organskog prosa sipati u posudu, preliti sa 3 šolje vode, posoliti morskom solju, dodati vrlo malo biljnog ulja i kuvati dok voda ne proključa. Zatim smanjiti temperaturu i na laganoj vatri kuvati poklopljeno oko 15 minuta. Kad sva voda ispari, proso rastresti drvenim štapićem, da bi zrna ostala cela. Ostaviti otklopljeno da se prohladi.


kus kus integralni organik
KUS - KUS integralni organik

(Eng: couscous, lat: triticum durum)

Neto količina: 250g

Ime kus-kus potiče od arapske reči seksu - "Dobro izvaljano", jer nastaje oblikovanjem usitnjene pšenice uz pomoć valjanja/poliranja i prosejavanjem do određene granulacije. Pravi se od semoline, posebne vrste pšenice koja uspeva u Africi.

U Evropi je kus-kus prvi put počeo da se koristi negde u 17. veku, tako što je donešen u Francusku iz njenih tadašnjih afričkih kolonija. Kus-kus je nacionalno jelo u Maroku, Alžiru i Tunisu.


Organski, integralni kus-kus je posebno bogat esencijalnim nutrijentima koji pomažu u održavanju dobrog zdravlja: vitaminima B kompleksa, mnoštvom minerala (kalijum, selen) i proteina. Pogodan je sastojak dijeta za mršavljenje. Bogat je vlaknima koji daju osećaj sitosti, a ubrzavaju rad creva. Takođe je veoma snažan antioksidans i pomaže u održanju vitalnosti organizma.

Upotreba i priprema: kus-kus je veoma ukusan i jednostavan za pripremu. 250g organskog kus-kusa prelijte sa 250-300ml vrele vode, dodajte 1 supenu kašičicu biljnog ulja, posolite i promešajte. Poklopite i ostavite da odstoji desetak minuta (kus-kus se ne kuva). Ovako pripremljeni kus-kus možete začiniti po ukusu (seckani peršun, celer, vlašac i sl.)


heljda zrno oljušteno organik
HELJDA ZRNO oljušteno organik

(Eng: hulled buckwheat grain, lat: fagopyrum esculentum)

Neto količina: 250g

Heljda je namirnica od davnina poznata po svojim blagotvornim svojstvima. Zrno heljde je veoma bogato hranljivim sastojcima, mineralnim solima i vitaminima. Sadrži belančevine, masti, fosfor, gvožđe, kalcijum i različite dragocene mikroelemente, kao i visok nivo vitamina B.


Ukoliko je redovan sastojak vaše ishrane, blagotvorno deluje na hipertenziju, reumatizam, glaukom, dijabetes i bolesti koje nastaju kao posledica radioaktivnog zračenja. Idealna je za osobe sa poremećenom probavom, za decu i starije osobe. Kaša od heljde pomaže kod bolesti želuca i creva, kod malokrvnosti i gojaznosti, pa čak i pri nervnim rastrojstvima.

Upotreba i priprema: 250g organske heljde oprati i propržiti je u voku ili tiganju, dok ne porumeni. Dosuti 0,5l vode, dodati malo morske soli i kuvati na laganoj vatri sve dok zrna ne omekšaju. Začiniti po ukusu (biber, kari, sveži list sremuša, vlašca, peršuna ili celera).


basmati pirinač organik
BASMATI PIRINAČ organik

(Eng: brown basmati rice, lat: oryza sativa)

Neto količina: 250g

Basmati pirinač je poznat po jedinstvenoj teksturi, odličnom ukusu i primamljivom mirisu. Basmati na sanskritu znači "mirisan pirinač" i najviše se uzgaja u Indiji. Postoji integralni i beli basmati pirinač. Integralni basmati pirinač je duguljastog oblika i svetlo smeđe boje, a kada se skuva ne postaje lepljiv.


Ukus basmati pirinča potiče od supstance 2-acetil-1-pirolin, jedinjenja kojeg ima 12 puta više u basmatiju, nego u običnom pirinču. Ista ova supstanca postoji i u kori hleba, kojoj takođe daje tu svojstvenu aromu. Među vegetarijancima, a naročito poklonicima ajurvedske kuhinje, vlada uverenje da je basmati i zdraviji od običnog pirinča.

Upotreba i priprema: pomešajte 1/2l vode, 1 kašičicu morske soli i pola kašičice karija. Dodajte jednu supenu kašiku maslaca ili gi putera i 1 list lovora, a zatim dobro izmešajte. Očistite i operite organski basmati pirinač i umešajte ga u pripremljenu tečnost. Poklopite i kuvajte 10 minuta, bez mešanja. Zatim ga skinite sa vatre i ostavite ga poklopljenog još 10 minuta. Kada bude gotov, vaš basmati pirinač biće suv, a zrna će biti cela. Basmati pirinač može se služiti kao prilog uz najraznovrsnija jela.


crveni pirinač organik
CRVENI PIRINAČ organik

(Eng: red rice, lat: oryza punctata)

Neto količina: 250g

Crveni pirinač nastaje fermentacijom, uz pomoć određene vrste kvasca (Monascus purpureus) koji luči crvenkasti pigment. Ova namirnica je na Dalekom Istoku od davnina prepoznata kao prirodno sredstvo za prevenciju mnogih bolesti srca i krvnih sudova i kao pomoć kod problema sa varenjem i slezinom. U poslednje vreme, i zapadne zemlje počinju da prepoznaju pozitivna svojstva koja crveni pirinač ima za ljudski organizam, te se ova namirnica sve više koristi i u Evropi i Americi.

Ustanovljeno je da pomaže smanjenju holesterola u krvi i u značajnoj meri prevenira bolesti srca. U kulinarstvu se može koristiti i kao dodatak jelima i kao stabilizator hrane. U tradicionalnoj istočnjačkoj kuhinji crveni pirinač i proizvodi od njega koriste se kao konzervans, začin i prehrambena boja.


Recept za Vas - organski crveni pirinač sa povrćem: 1 veću šargarepu i 1 manju tikvicu sitno isecite i na vrelom maslinovom ulju propržite zajedno sa usitnjenom manjom glavicom luka i na kraju posolite. Šolju organskog crvenog pirinča potopite u vodu da odstoji 30 minuta, zatim ga ocedite, stavite da proključa, a zatim na laganoj vatri kuvajte bez mešanja, dok voda ne uvri. Kuvan pirinač pomešajte sa povrćem. Dodajte malo čilija i dinstajte sve zajedno još 3 do 4 minuta na jakoj temperaturi.


sočivo crveno sitno organik
SOČIVO CRVENO sitno organik

(Eng: red lentils, lat: lens esculenta L)

Neto količina: 250g

Crveno sočivo je veoma korisna namirnica, sa izuzetno visokim sadržajem proteina. Ako se u obroku ukombinuje sa nekom žitaricom, onda se nadopunjuju po pitanju aminokiselinskog sastava, pa dobijate obrok pun kvalitetnih aminokiselina. Energetski, 100g crvenog sočiva daje oko 350 kalorija.

Ova mahunarka sadrži kvalitetne složene ugljene hidrate i veoma je bogata vlaknima, koja su delom topljiva i snižavaju holesterol, a delom netopljiva, te pomažu probavu i usporavaju brze ugljene hidrate, što vodi do mršavljenja. Ima izrazito nizak glikemijski indeks, a samo 1% masti i to "dobrih" - omega-3 i omega-6 masnih kiselina. Crveno sočivo je bogato gvožđem, magnezijumom i molibdenom, a od vitamina folnom kiselinom.


Recept za Vas - turska čorba od sočiva: 1 šolju organskog crvenog sočiva oprati i zaliti litrom vode. Ostaviti da odstoji najmanje 2 sata, a zatim, u istoj vodi kuvati oko 15 minuta. Usitnjenu glavicu crnog luka i 1 izrendanu šargarepu prodinstati oko 5 minuta na nerafinisanom suncokretovom ulju. Presuti izdinstano povrće u šerpu sa sočivom. Dodati morske soli po ukusu, dosta bibera i sušenu mlevenu nanu. Kuvati sve zajedno još oko 15-20 minuta. Zatim skinuti sa vatre i izmiksati u blenderu. Na kraju dodati malo slatke pavlake i limunovog soka po ukusu.


sočivo zeleno krupno organik
SOČIVO ZELENO krupno organik

(Eng: large green lentils, lairds; lat: lens esculenta L)

Neto količina: 250g

Zeleno, krupno sočivo je mahunarka veoma bogata proteinima ("biljno meso"). Sadrži dosta vlakana, te povoljno deluje na organe za varenje, čisti jetru i smanjuje apetit. Ne diže naglo šećer u krvi, te je pogodno za ishranu dijabetičara.

Organsko zeleno sočivo sadrži značajne količine gvožđa i vitamina B kompleksa - pomaže kod anemije i pada imuniteta. Osim toga, pozitivno deluje na porast mišićne mase, regeneraciju nervnih ćelija, kožu, kosu i nokte.


Recept za Vas - grčko varivo od sočiva: na maslinovom ulju dinstati 1 glavicu usitnjenog crnog luka i 1 šargarepu isečenu na kolutiće, desetak minuta. Dodati 1 šolju opranog organskog sočiva, list lovora i na vrh noža bibera. Dodati 1/2 šolje soka od paradajza i vode toliko da prekrije sadržaj posude za oko 2cm. Kuvati poklopljeno, na tihoj vatri oko 1 h. Tokom kuvanja dodavati vode ukoliko je potrebno. Kada sočivo potpuno omekša, dodati soli po ukusu.


azuki pasulj organik
AZUKI PASULJ organik

(Eng: adzuki beans, lat: phaseolus angularis)

Neto količina: 250g

Postojbina azuki pasulja je Kina, gde se ova mahunarka koristi kao hrana i lek. Njegova tamna, crvenkasto-smeđa sitna zrna bogata su mineralima (posebno magnezijumom, cinkom, gvožđem, bakrom, kalijumom i manganom), izuzetno korisnim prehrambenim vlaknima i vitaminima B kompleksa (niacinom, tiaminom i riboflavinom).


Hranljivi sastojci (kojima organski azuki pasulj obiluje u većoj meri nego konvencionalno proizveden) podstiču metabolizam, podižu energiju, regulišu rad creva i snižavaju nivo lošeg holesterola u krvi. Oni naučnici koji veruju u lekovitu moć hrane, te su se bavili istraživanjem iste, tvrde da azuki pasulj čisti jetru, štiti reproduktivne organe, reguliše funkciju urinarnog sistema, pa čak i prevenira nastanke nekih maligniteta.

No, činjenica je da, zahvaljujući obilju dijetalnih vlakana, azuki pasulj sprečava opstipaciju i ubrzava lučenje štetnih materija iz organizma. Proklijali azuki pasulj može pomoći u lečenju krvave stolice i dijareje, ali i u normalizaciji menstrualnog ciklusa.

Recept za Vas - čorbast azuki pasulj: šolju opranog organskog azuki pasulja potopiti u vodu na 6 sati. Zatim ga ocediti i staviti u manji lonac, preliti sa 2 šolje vode, posoliti, dodati list lorbera i kuvati oko dva i po sata. Pasulj zatim malo izgnječiti i dodati očišćeno i iseckano povrće: 2 šargarepe, pola glavice celera, glavicu crnog luka i doliti vode do željene gustine. Kada se skuva povrće, dodati bibera, maslinovog ulja i sitno seckanog peršunovog lista po ukusu.


suncokret jezgro sirovo organik
SUNCOKRET JEZGRO sirovo organik

(Eng: sunflower kernels, lat: helianthus annuus L.)

Neto količina: 250g

Suncokret je zeljasta biljka iz porodice glavočika, čije se semenke koriste za proizvodnju jestivog ulja, ali i kao „grickalica“ - u ljusci ili oljuštene, sirove ili pečene, slane ili neslane. Oljuštene semenke suncokreta imaju primenu u pekarstvu, kao posip ili sastavni deo testa različitih peciva i u kulinarstvu kao ukusan dodatak čorbama, salatama, varivima i drugim jelima. Samlevene i propržene, mogu se dodavati različitim jelima: žitaricama, varivima, sosovima, možete ih koristiti i za doručak kao sastavni deo kaša.

U organski uzgojenom suncokretu se nalaze sve esencijalne aminokiseline u većoj količini, kao što su linoleinska masna kiselina - omega 6, za koju je poznato da snižava nivo holesterola u krvi i oleinska kiselina - omega 9, koja čuva naše krvne sudove. Suncokretove semenke takođe sadrže i značajnu količinu vitamina E (50mg/100g), veoma su dobar izvor i raznih minerala, kao i vitamina B kompleksa i vitamina A.

Upotreba i priprema:
organsko jezgro suncokreta može se konzumirati sirovo, kao ukusna i zdrava grickalica, ili se može blago tostirati. U obe varijante može se dodavati salatama, različitim jelima poput variva i čorbi, ili se koristiti kao posip za pecivo. Takođe može biti sastojak brojnih poslastica.

____________________________________________________________________________________

NAPOMENA: U opisima proizvoda se trudimo da budemo što tačniji i precizniji. Ipak, ne možemo garantovati za apsolutnu tačnost svake informacije. 

Za probleme sa zdravljem obratite se svome lekaru ili nutricionisti.

POTREBNI TRGOVCI

Lučar - potrebni trgovci i trgovkinje

TRAŽITE POSAO?

zaposlenje

NAŠA ROBNA MARKA

nasa robna marka

KATALOG PROIZVODA

katalog

RIBNJAK LUČAR

ribnjak lucar

VIDEO PREZENTACIJA

video prezentacija


pdf PREUZMITE ID OBRAZAC

NOVI BIZNIS?

novi biznis

Razmišljate o novom biznisu? Niste sigurni čime biste se bavili? Otvorite prodavnicu zdrave hrane! Nekoliko korisnih saveta

Korisnički servis

NISTE ZADOVOLJNI?

niste zadovoljni

Imate prodavnicu zdrave hrane, ali niste zadovoljni kako Vam posao napreduje, dođite kod nas!

Korisnički servis

SARADNJA?

saradnja

Ukoliko ste zainteresovani za bilo kakav vid saradnje u oblasti  zdrave hrane, posetite nas!

Korisnički servis