ZDRAVA TEMA NEDELJE


engleski



Preventiva u zimskim danima

PREVENTIVA U ZIMSKIM DANIMA

1. Namirnice koje koristimo u zimskom periodu da bi bili zdravi su punovredne namirnice, tj. one namirnice koje osim kalorija sadrže i obilje vitamina i mineralnih materija. Citrusno voće je bogato vitaminima "C" i "A", sveže ili zamrznuto povrće nam podmiruje potrebe za mineralnim materijama i celulozom, jezgrasto voće zahvaljujući nezasićenim mastima nam čisti krvne sudove. Kvalitetne vrste svežeg mesa, kao i mleko i mlečni proizvodi (jogurt, kefir i mladi posniji sirevi) nam daju proteine. Integralna peciva deluju na pravilnije pokrete creva, dobro varenje i stvaraju duži osećaj sitosti.

2. Zimsko vreme nam donosi i virusne infekcije protiv kojih se najbolje borimo prirodnim sredstvima. Kiseli kupus i turšije bez sirćeta, beli luk, srebrna voda i topli čajevi od kamilice, nane, bosiljka, majčine dušice, žalfije, lipe, rtanjski čaj će nas ugrejati i osnažiti za borbu protiv infekcija.

3 i 4. Dodaci ishrani koje treba koristiti u zimskom periodu, svojim sastavom deluju blagotvorno na organizam i pojačavaju imunitet - crni i zeleni čaj ili kombuha, ruski kvas, alfa - alfa klice, med, propolis, matični mleč, cimet, aronija, brusnica i sl.

5. Nakon božićnih i novogodišnjih praznika i slava sigurno se svakom od nas potkrala koja kalorija više, moguće je da su holesterol, trigliceridi i šećer porasli malo u krvi. Potrebno je očistiti organizam uvođenjem u ishranu ovsenih pahuljica, palente, leblebije, sojinih ljuspica i odrezaka, hladno ceđenih ulja, suvih šljiva, kokica, kao i zamenu za hleb - pirinčane galete, koje imaju manje kalorija od hleba, a daju osećaj sitosti duže vremena.

6. Da bi se pripremili za proleće i sprečili prolećne alergije moramo osnažiti imunitet, očistiti jetru i pluća. Trebalo bi koristiti u ishrani heljdu, proso, aroniju, goji, noni, ulje crnog kima, piskavicu, kurkumu  i preventivno piti čajeve od lotosovog korena, bokvice, belog sleza i na vreme uraditi test na alergene.

_______________________________________________________________________

Badem i brusnica

BADEM I BRUSNICA U SLUŽBI ZDRAVLJA - ENERGIJA ZA ZIMSKE DANE

Brusnica poseduje svojstva od ogromne koristi po ljudsko zdravlje i to se voće, u stvari,  smatra jednom od najzdravijih vrsta hrane. Lekari rade na otkrivanju sve više blagotvornih karakteristika tog voća, verujući da bi njegov hemijski sastav mogao smanjiti prekomernu upotrebu antibiotika. U toku su istraživanja o uticaju brusnice na srčane bolesti i o ostalim njenim pozitivnim svojstvima.

Crvene bobice brusnice su najsnažniji antioksidans među sličnim voćem. Postoji mnoštvo naznaka da polifenoli iz brusnice pomažu u zaštiti od raka i mnogih drugih zdravstvenih problema. Brusnica obiluje sastojcima koji ublažavaju infekcije i smanjuje učestalost njihovih pojava i pritom je  jedino voće koje dokazano deluje na ovakav način. Osim toga, brusnica  snižava "loš holesterol" i poboljšava "dobri holesterol".

Badem svakom jelu dodaje novu nijansu ukusa i teksture, ali i važne hranljive sastojke. 45g badema dnevno smanjuje rizik od srčanih bolesti. Bademovo ulje je delotvorno sredstvo za snižavajne negativnog hlesterola, jače čak i od maslinovog ulja. Visoko je hranljiv, sadrži veliku količinu vitamina E i magnezijuma, a umerenu količinu proteina, vlakana, vitamina b2, fosfora i bakra. Fitomaterije iz badema pružaju snažnu zaštitu od mnogih hroničnih bolesti. Odlikuje ga i visok sadržaj kalcijuma i folne kiseline, te se preporučuje u trudnoći.

Ukoliko želite da naučite kako na lak i jednostavan način da pripremite zdrav kolač od badema i brusnice, pogledajte naše recepte.

____________________________________________________________________________________


Kvalitetni i zdravi obroci tokom posta

KVALITETNI I ZDRAVI OBROCI TOKOM POSTA

Doručku, kao najvažnijem obroku u toku dana, uvek treba posvetiti više pažnje. 

Kombinacije za jedan zdrav i ukusan obrok su zaista raznovrsne, a mi Vam savetujemo i preporučujemo neke od njih: hleb bez brašna i kvasca ili najukusnije galete od ekspandiranog pirinča, zajedno sa sojinim maslacem ili vegetarijanskim paštetama. U obzir takođe dolaze i posni majonez, zdravi namazi, vegetarijanske viršle, tofu sirevi sa različitim začinima, koji su odlične namirnice sa dovoljno punovrednih proteina. 

Sojin jogurt, sojino kiselo mleko, biljna mleka u prahu od soje, pirinča, heljde, prosa ili ovsa imaju ukus koji je identičan ukusu dugotrajnog kravljeg mleka, lako se pripremaju, a postoje i gotova u tetrapaku.

Za ručak preporučujemo čorbe, dinstano povrće, testeninu, jela sa pirinčem uz dodatak tamari, soja sosa, pečuraka ili sa sojinim ljuspicama, odrescima, komadićima. 

Slatkiši u razumnim količinama dolaze u obzir za užinu, najbolje sa čajem od aronije, brusnice, lista koprive, nane i sl. Musli ili keksi su ukusni, bez aditiva i konzervanasa, bez belog šećera, bogati integralnim dijetalnim vlaknima i odlični su za varenje. Svi su pri tom posni, pa sasvim odgovaraju onima koji poste, kao i vegetarijancima, a neki su bez saharoze, pa odgovaraju i dijabetičarima.

Što se tiče večere, u supermarketu PALMA imamo 30-tak vrsta gotovih musli smeša od različitih proizvođača, ali imamo i 50-tak proizvoda od kojih se prave musli smeše, za one koji vole da prave musli po svom ukusu. 

Ovsene, pšenične, ražene i ječmene pahuljice, suvo grožđe, kornfleks, suncokret, golica, laneno seme, ekspandirane žitarice sa kakaom, cimetom, medom, i još jedno 30-tak proizvoda koje možete staviti u svoju mešavinu.

____________________________________________________________________________________

heljda_proso_spelta_lan

HELJDA, PROSO, SPELTA, LAN - DRAGOCENE DREVNE NAMIRNICE

Heljda je namirnica od davnina poznata po svojim blagotvornim svojstvima. Odnedavno smo svedoci njenog povratka na naše trpeze, pod parolom zdrave hrane - zrno heljde je veoma bogato hranljivim sastojcima, mineralnim solima i vitaminima.

Po vitaminskom sastavu zrno heljde slično je žitaricama. Osim toga, sadrži belančevine, masti, fosfor, gvožđe, kalcijum i različite dragocene mikroelemente. Ukoliko je redovan sastojak Vaše ishrane, blagotvorno deluje na hipertenziju, reumatizam, glaukom, dijabetes i bolesti koje nastaju kao posledica radioaktivnog zračenja. Idealna je za osobe s poremećenom probavom, za decu i starije osobe. Kaša od heljde pomaže kod bolesti želuca i creva, kod malokrvnosti i gojaznosti, pa čak i pri nervnim rastrojstvima (visok sadžaj vitamina B).

Još jedna drevna, donedavno zanemarena zdrava namirnica - proso, koja je korišćena još u kamenom dobu, vraća se na trpezu. Seme prosa je visoko hranljivo, sa najmanje alergenih sastojaka, pa ga u ishrani bez ograničenja mogu koristiti svi. Blagog je ukusa, pomalo nalik orahu, sa sadržajem belančevina od blizu 15 procenata. Proso je bogato vitaminima B kompleksa (blagotvorno deluje na kožu i kosu, hrani mozak), vlaknima i mineralnim materijama (pomaže pri varenju), a pre svega gvožđem (preporučuje se kod malokrvnosti), magnezijumom, fosforom i kalijumom (jača kosti).

Spelta je jedna od prvih žitarica, uzgajana još u praistoriji i jedina namirnica koja sadrži belančevine, ugljene hidrate, masti, mineralne materije, vitamine i celulozu u idealnom odnosu – gotovo identičnom ljudskom organizmu. To znači da nam integralno brašno spelte obezbeđuje sve potrebne hranljive materije, u prirodno idealnom balansu. Spelta ima visok sadržaj glutena, tako da se njeno brašno može koristiti za pripremu peciva i testenina bez jaja.

I na kraju lan, kome su još stari Rimljani priznavali lekovita svojstva, a Hipokrat ga je koristio kao jedan od izvornih lekova , konačno se u  velikom stilu vraća u našu ishranu. Kako i ne bi, kad poseduje 7 svojstava koja doprinose našem zdravlju:

- visok sadržaj omega 3 smanjuje nivo holesterola, te lan služi kao “čistač” krvotoka i čuva naše srce

- pomaže pri probavi, jer je prirodni lubrikant i bogat je izvor vlakana – pripisuju mu se i antikancerogena svojstva

- jača imunitet

- sadrži masnoće koje su temelj za izgradnju mozga – majke u trudnoći i tokom dojenja treba da koriste lan

- blagotvorno deluje na kosu i suvu kožu sa ekcemima ili preosetljivu na sunce

- stabilizuje nivo šećera u krvi, pa pomaže kod tegoba izazvanih dijabetesom

- esencijalne masne kiseline pomažu razgradnji nezdravih masnoća u telu, pa je lan odličan sastojak dijeta za mršavljenje.

____________________________________________________________________________________

NAPOMENA: U opisima proizvoda se trudimo da budemo što tačniji i precizniji. Ipak, ne možemo garantovati za apsolutnu tačnost svake informacije.

Za probleme sa zdravljem obratite se svome lekaru ili nutricionisti.

POTREBNI TRGOVCI

Lučar - potrebni trgovci i trgovkinje

RIBNJAK LUČAR

Ribnjak Lučar - aktuelna ponuda

TRAŽITE POSAO?

zaposlenje

NAŠA ROBNA MARKA

nasa robna marka

KATALOG PROIZVODA

katalog


pdf PREUZMITE ID OBRAZAC

NOVI BIZNIS?

novi biznis

Razmišljate o novom biznisu? Niste sigurni čime biste se bavili? Otvorite prodavnicu zdrave hrane! Nekoliko korisnih saveta

Korisnički servis

NISTE ZADOVOLJNI?

niste zadovoljni

Imate prodavnicu zdrave hrane, ali niste zadovoljni kako Vam posao napreduje, dođite kod nas!

Korisnički servis

SARADNJA?

saradnja

Ukoliko ste zainteresovani za bilo kakav vid saradnje u oblasti  zdrave hrane, posetite nas!

Korisnički servis