ZDRAVI RECEPTI

english

Raspoloženje, kreativnost, efikasnost i čovekovo zdravlje uopšte, direktno su uslovljeni načinom ishrane koji se svakodnevno primenjuje. Zdrava i pravilna ishrana potpomaže pojedincu da se zaštiti od mnogobrojnih fizičkih i psihičkih bolesti, kao i da se lakše suoči sa životnim teškoćama. Zdrava ishrana u porodici omogućava mnogo pravilniji fizički i duhovni razvoj dece i odraslih. Posebno onima koji žele da nešto izmene u svom životu i ishrani, nudimo nekoliko jednostavnih recepata za pripremu ukusne i zdrave hrane.

lan obrok
OBROK NA BAZI LANENOG SEMENA

Semenke lana oprati i pomešati sa istom količinom susama, semenki bundeve golice, suncokreta, ovsenih pahuljica i suvog grožđa. Dobijenu smešu preliti jogurtom ili mlekom sa niskim procentom masti i ostaviti da omekša. Dodati cimeta, rogača, kokosovog brašna ili meda po ukusu. Sirove ili propečene semenke lana možete dodati žitaricama ili muslijima za doručak, posipati njima sveži kravlji sir, kuvano povrće ili salate.

susam obrok
OBROK NA BAZI SUSAMOVOG SEMENA

Propečene semenke susama možete dodati žitaricama ili muslijima, posipati njime sveži kravlji sir, kuvano povrće, dodavati u čorbe ili pomešati sa istom količinom lanenog semena, golice, suncokreta, ovsenih pahuljica, suvog grožđa i kornfleksa. Dobijenu smešu preliti sa jogurtom ili mlekom sa niskim procentom masti i ostaviti da omekšaju. Dodati cimeta, rogača, kokosovog brašna ili meda po ukusu.

ovseni dorucak
OVSENI DORUČAK

Sastojci: 100g oljuštenog ovsa, 0,5l vode, prstohvat soli, 30g badema, 3-4 kašičice mlevenog lana, 3-4 kašičice meda, 30g suvog grožđa, prstohvat cimeta. Opran i oljušten ovas staviti u sud, dodati vodu i so. Kuvati 15-20 minuta, ali paziti da se zrna ne raskuvaju. Kada je ovas kuvan, dodati ostale sastojke i sve izmešati. Ova količina je dovoljna za dve redovne ili tri dečije porcije.

ovsena kasa
DORUČAK OD OVSENIH PAHULJICA

Potrebno je 5 supenih kašika ovsenih pahuljica koje ćete preliti sa 150ml vrele vode ili mleka, promešati i ostaviti da odstoji 3-5 minuta. Možete dodati seckani badem, lešnik, susam, lan, jezgro suncokreta, golicu, sušeno ili seckano voće u kombinaciji koja vam najviše prija. Obrok možete začiniti cimetom i zasladiti medom po ukusu. Pakovanje od 250g ovsenih pahuljica dovoljno je za 5 obroka. Ovsene pahuljice se takođe mogu dodati u testo, čime ćete poboljšati kvalitet hleba, peciva ili kolača.

heljdina kasa
HELJDINA KAŠA

Potrebno je 250g oljuštene heljde, koju ćete prebrati i oprati. Nasuti je u posudu za kuvanje, ali paziti da posuda bude ispunjena heljdom najviše do polovine. Dodati biljno ulje i morsku so po želji. Naliti vrelom vodom toliko da voda prekrije heljdu otprilike za 1cm. Poklopiti posudu i pustiti da jednom provri. Zatim ceo sadržaj posude presuti u tepsiju, staviti u rernu i peći na 150°C, dok heljda ne porumeni i zrna ne počnu da se odvajaju jedna od drugih. Ova kaša može se služiti kao ukusan prilog različitim jelima.

heljda
HELJDA SA VOĆEM
(posno)

Sastojci (za 1 osobu): 3 kašike zrna heljde, jedna srednja jabuka, 5-6 suvih šljiva, 2,5dl vode. U mlinu za kafu sameljite heljdu u prah. Jabuku oljuštite, očistite od semenki i isecite na kockice. Šljive sitno iseckati. U posudu za kuvanje stavite jabuku, šljive i heljdu, te sipati vodu. Dobro promešajte i pazite da ne ostanu grudvice. Kuvajte na laganoj vatri uz povremeno mešanje, otprilike 15 minuta. Kada dobijete gustu kašu, sklonite je sa vatre i heljda sa voćem je spremna. Po želji dodajte orahe ili med.

heljda sa suvim grožđem
HELJDA SA SUVIM GROŽĐEM

Sastojci: 150g zrna pečene heljde, 1 jabuka, 50g suvog grožđa, 40g badema, 6 suvih šljiva, 2 supene kašike meda, cimet. Heljdu oprati, preliti sa 300ml vode i staviti na ringlu, na umerenu vatru, da se kuva. Jabuku oljuštiti i iseckati na kockice. Šljive takođe iseckati. Nakon što je heljda ključala 10 minuta, dodati jabuku, suvo grožđe i suve šljive. Sve zajedno kuvati još 5 do 10 minuta, dok heljda ne omekša i ne upije svu tečnost. Na kraju dodati med, seckani badem i cimet.

heljdina supa
HELJDINA PROLEĆNA SUPA

Sastojci: 1 supena kašika maslinovog ulja, 50g ljuštenog prosa, 100g propržene heljde, 50g šargarepe, 50g celera, 50g peršuna, 50g karfiola, 50g kukuruza šećerca, desetak listova spanaća, dva lista blitve, kašikica soli, korijander, nekoliko zrna bibera. Na maslinovom ulju propržiti proso, dodati 100g proprženog zrna heljde, šargarepu, celer i peršun. Sve zajedno dinstati 5 minuta, a zatim dodati vode (toliko da prekrije povrće) i kuvati oko 15 minuta. Dodati naseckanu blitvu, spanać, kukuruz i karfiol i kuvati još 5 minuta. Skinuti sa vatre i dodati so, korijander, biber ili druge začine po želji.

corba od psenice
ČORBA SA PŠENICOM

Sastojci: 1 šolja pšenice, 2 kašike ulja, 1 glavica crnog luka, 2 čena belog luka, 2dl vode, 1l soka od paradajza, 1 glavica brokolija srednje veličine, 1 veća tikvica, 1 manji plavi patlidžan, 1 kašika soli. Skuvajte pšenicu. Patlidžan oljuštite, isecite na kolutove debljine oko 1cm i dobro usolite. Ostavite da se iscedi minimum sat vremena. Na ulju propržite sitno seckani crni luk (oko 10 minuta na srednjoj vatri), dodajte beli luk i pržite još minut. Dodajte tikvicu i patlidžan iseckane na kockice. Pržite 5 minuta uz mešanje, dodajte vodu i sok od paradajza, pa krčkajte još 20 minuta. Za to vreme u posebnoj šerpi zagrejte vodu do ključanja, pa kratko (maksimum 3 minuta) obarite brokoli. Brokoli i pšenicu procedite i dodajte čorbi. Kuvajte sve zajedno još 3 minuta.

kombinacija
FANTASTIČNA KOMBINACIJA

Sastojci: 100g pasulja (sirovog), 50g sočiva zelenog, 50g integralnog pirinča, 1 konzerva tunjevine, 3 čena belog luka, kašika soka od limuna, kašika maslinovog ulja, 2 sveže crvene paprike, glavica crvenog luka, 200g paradajza, 10-ak maslina bez koštice, zeleniš po želji (zelena salata, rukola, peršun, mirodjija), so.

Pasulj potopiti preko noći, sutradan promeniti vodu i skuvati na tihoj vatri, pazeći da se ne raspadne. Procediti. Sočivo skuvati u slanoj vodi na laganoj vatri, isto kao i integralni pirinač. Iseckati povrće - beli luk na sitno, paprike na kockice, crveni luk na tanka rebarca, paradajz na kriškice, masline na polovine. Tunjevinu ocediti od ulja, pa u velikoj posudi pomešati sa pasuljem i belim lukom, dodati sok od limuna i maslinovo ulje, posoliti, promešati. Dodati seckano povrće, pa sve ovlaš promešati. Servirati preko svežeg zeleniša (zelena salata, rukola, peršun), odozgo po želji staviti listiće peršuna i mirođije.

rizoto
RIŽOTO OD PROSA
(posno)
Ako volite rižoto, volećete i “prosoto” ! Možete ga, kao čuveni italijanski specijalitet od pirinča, pripremiti na hiljadu načina, u zavisnosti od onoga što nudi pijaca i vaš frižider u datom trenutku.

Iseckajte malo crnog i belog luka, usitnite i drugo povrće koje imate (bundeva, šargarepa, paštrnak, celer, pečurke), pa dodajte luku i posolite. Kad se to prodinsta, dodajte isprano proso, malo propržite sve zajedno i nalijte tri puta više vode. Dodajte začin po vašoj želji (biber, origano, bosiljak) i kuvajte dok ne provri. Smanjite temperaturu i kuvajte polupoklopljeno 15 do 20 minuta. Kad ispari sva voda, isključite i ostavite otkopljeno da se prohladi.

socivo
SALATA OD SOČIVA

Sastojci: dve šolje sočiva, voda, so, maslinovo ulje, sirće, biber. Skuvajte sočivo u vodi uz dodatak soli. Kad sočivo bude gotovo, odlijte višak vode, začinite maslinovim uljem, sirćetom, biberom... Po želji možete naseckati kiselu papriku ili dodati kuvan kukuruz.

shake
LAN SHAKE

Ujutro, kada nemate vremena za kompletan doručak, pripremite ukusan i hranljiv shake od  2 kafene kašičice mlevenih semenki lana, 1 banane, soka od 1 narandže ili jabuke i 1dl svežeg jogurta – sigurno ćete se osećati sveži i odmorni ceo dan. Ukoliko želite posan napitak, umesto jogurta ubacite pirinčano mleko.

kokosovo mleko
KOKOSOVO MLEKO

Pomešajte 1 šolju kokosovog brašna sa 3 šolje vrele, ali ne kipuće vode. Ostavite da stoji 1 do 2 sata. Onda sve prespite u blender, dodajte vanilu i med po ukusu i sve dobro izmiksajte. Procedite tečnost kroz gazu i dobili ste ukusan i zdrav napitak!

zemicke
ZEMI
ČKE OD SPELTINOG BRAŠNA

Sastojci (za oko 22 komada): 1kg speltinog brašna, 2 pakovanja suvog kvasca, 3 sk soli, 650ml mlake vode. Pomešamo sve suve sastojke, pa pomalo dodajemo vodu. Testo mesimo 5-10 minuta, pa poklopljeno stavimo u zagrejanu rernu na 50˚C na pola sata. Nakon toga, opet mesimo i formiramo zemičke. Poređamo na podmazani pleh. Namažemo zemičke mlakom vodom (možemo ih posuti semenkama po želji) i stavimo u prethodno zagrejanu rernu na 200°C. Pečemo oko 20-25 minuta. Ispod pleha staviti jednu činiju sa vodom da se testo tokom pečenja ne bi isušilo.

pljeskavice
PLJESKAVICE OD SOČIVA I INTEGRALNOG PIRINČA SA LANOM I SUSAMOM

Sastojci: šolja integralnog pirinča, šolja sočiva, kafena šolja ovsenih pahuljica, mleveni lan, semenke susama, pšenične klice, peršun, majoran, so,  biber, 50g parmezana.

Priprema: Sočivo potopite u vodu prethodno veče. Kuvajte ga u tri vode dok ne omekša. Integralni pirinač isperite u nekoliko voda i kuvajte ga u slanoj vodi na laganoj vatri 15 minuta. Skinite ga sa vatre i ostavite 15 minuta poklopljenog u vodi da nabubri. Pirinač i sočivo dobro ohladiti. Spojiti sočivo sa pirinčem u odnosu 1:1 i dobro promešati. Dodati zatim kafenu šolju ovsenih pahuljica, šaku sitno iseckanog peršuna, kašiku mlevenog lana, 2 kašike pšeničnih klica, malo sušenog majorana, biber, so  i na kraju 50g parmezana.

Dobro promesiti, kao kad pravite hleb, da bi se dobio materijal ujednačene konzistencije. Vratiti u frižider još 30 minuta. Od ove smese praviti pljeskavice prečnika od 5-7 cm, debljine oko 1 cm.  Uvaljati ih u semenke susama i peći ili pržiti na malo susamovog ulja u tiganju. Jedan način: pljeskavice pržiti na ulju na laganoj vatri sa svake strane oko 8 minuta. Drugi način: pljeskavice peći u već zagrejanoj rerni oko 20 minuta. Na ovaj način ćete izbeći ulje.

namaz
NAMAZ OD PASULJA I SOČIVA

Šta namazati na hleb, a da bude zdravo? Zaboravite nezdrave paštete, kalorične majoneze, teške pavlake... Probajte umesto toga ovaj izvrsni namaz od pasulja i sočiva, koji je bogat gvožđem, proteinima i mineralima.

Sastojci: 125g pasuljice, 125g krupnog zelenog sočiva, 2 kašike tamarija, 1 velika glavica crvenog luka, 4-5 kašika putera od susama (taan), kašika-dve soka od limuna, bosiljak, 2-3 čena belog luka.

Priprema: potopite pasuljicu i sočivo preko noći da nabubre (oko 12 sati natapanja). Prospite vodu od natapanja, pa nalijte novu. Vode ne valja da bude previše, dovoljno je tek toliko da prekrije pasuljicu, odnosno sočivo. Sipajte malo soli u vodu i kuvajte odvojeno (pasulj oko 90 min, sočivo oko 1h). Ukoliko voda ispari, dodati  malo vode - namirnice koje kuvate moraju biti stalno pokrivene vodom. Otvorite oba lonca, dodajte po 2 kašike tamarija i kuvajte otklopljeno oko 10 minuta.

Procedite pasuljicu i sočivo,  pa  kad se prohlade  izgnječite  ih  ručno ili u blenderu, i sjedinite da se dobije krupnija „pašteta“. Iseckajte veliku glavicu crvenog luka na veoma sitne kockice i dodajte u smesu. Dodajte 4-5 kašika putera od susama (taan), kašiku-dve soka od limuna, malo bosiljka i sitno seckana 2-3 čena belog luka. Ako je „pašteta“ suviše gusta, dodajte malo vode od kuvanja. Izmešajte sve da se sjedini i sipajte u posudu sa poklopcem. Namažite na proju, hleb, čapati... Ostatak možete da čuvate u frižideru do 3 dana.

pasteta suncokret
PAŠTETA OD SEMENKI GOLICE I SUNCOKRETA

Potrebno je: 100g sirove golice, 50g sirovog  jezgra suncokreta, maslinovo ulje, morska so.

Sameljite semenke golice i jezgro suncokreta, dodajte malo morske soli i dobro zalijte maslinovim uljem, dok se ne dobije ujednačena, glatka masa. Za pikantan ukus, dodajte dve kašičice senfa ili usitnjenog rena.

paprike
SUVE PAPRIKE PUNJENE INTEGRALNIM PIRINČEM I SOČIVOM

Sastojci: 10 crvenih suvih paprika, 1 šolja integralnog pirinča, 1 šolja rendane šargarepe, 1 glavica sitno seckanog crnog luka, 1 šolja kuvanog krupnog zelenog sočiva, 2 kašike susamovog ulja, so, biber, aleva paprika, vegeta.

Luk izdinstati na ulju, pa dodati šargarepu i nastaviti sa dinstanjem još 2-3 minuta. Dodati pirinač i sasvim malo vode. Dinstati još nekih 5-6 minuta. Skloniti sa vatre, dodati začine i sočivo, dobro promešati, pa puniti paprike filom. Paprike pre toga natopiti u vodi da omekšaju, pa pre punjenja ocediti. Napunjene paprike poređati u veću posudu. Naliti vodom i sa malo ulja i pustiti da proključaju, zatim staviti u rernu da se zapeku. Integralni pirinač i sočivo u novim LUČAR pakovanjima od 500 g i 1 kg možete pronaći u svim bolje snabdevenim prodavnicama zdrave hrane.

koljivo
KOLJIVO

Sastojci: 500g pšenice, 500g mlevenih oraha, 250g šećera, 2 kesice vanil šećera. Pšenicu uveče potopite u vodu. Ujutru je ocedite, nalijte drugom vodom da ogrezne sa 4 prsta iznad pšenice i kuvajte oko 40 minuta na srednjoj temperaturi, da polako vri.

Kada je pšenica kuvana, poklopite je i ostavite 24 sata, da se potpuno ohladi i nabubri.
Isperite pšenicu, dobro ocedite i po mogućnosti prosušite. Sameljite pšenicu na mašini za mlevenje. Dodajte šećer, vanil šećer i orahe. Prethodno odvojite šaku mlevenih oraha za posipanje. Mešajte rukom i dobro sjedinite sve sastojke, dok se šećer ne rastopi. Koljivo sipajte u činiju, pospite mlevenim orasima i ukrasite polovinama oraha. Po želji narendajte vrlo malo muskatnih oraščića, karanfilića ili cimeta.

sutlijas od psenice
SUTLIJAŠ OD PŠENICE

Sastojci: 1 šolja pšenice, 3 šolje mleka od soje, 1/3 šolje smeđeg šećera, 2 kašičice cimeta, kora narandže (dimenzija oko 2x2 cm). Pšenicu staviti u 3 puta više vode i kuvati oko sat vremena. Ostaviti na toploj ringli u poklopljenoj šerpi još sat vremena. Odliti vodu u kojoj se kuvala pšenica, dodati mleko, šećer, cimet i koru narandže. Kuvati 20 do 25 minuta uz stalno mešanje. Odbaciti narandžinu koru i presuti sutlijaš u činijice. Ostaviti da se ohladi oko pola sata pre služenja.

kolacici
KOLAČIĆI OD BADEMA I BRUSNICE

Sastojci: 200g sušenih brusnica, 1 šoljica seckanog badema, 1/2 šoljice amaranta, 1,5 šoljice soka od narandže, 2 jabuke, 2 šoljice integralnog brašna, 1 šoljica mlevenog rogača, 1 šoljica mlevenog lana, 1 šoljica sitnih zobenih pahuljica, 1 kašičica cimeta, 6 kašika sirupa od agave ili javora, 1/2 šoljica kokosovog ulja, prašak za pecivo, vanilin šećer, so.

Priprema: U lončiću prokuvati sok od narandže, dodati amarant i prstohvat soli i kuvati 20 minuta. Sušene brusnice natopiti 20 minuta u vruću vodu. Oljuštiti i naribati jabuke. U jabuke dodati 2 prstohvata soli, brašno, brusnice, rogač, lan, seckani badem, zobene pahuljice, cimet, ulje, prašak za pecivo, vanilin šećer i sirup od agave ili javora. Amarant procijediti i dodati smesi, pa  sve dobro izmešati da se dobije kompaktna smesa. Na tepsiju  za pečenje staviti papir za pečenje, oblikovati male kolačiće i peći ih u prethodno zagrejanoj rernina 200⁰C 25 minuta ili dok ne porumene.

mafini
MAFINI SA BADEMOM

Sastojci: sirovi badem 100g, fruktoza 130g, šećer u prahu 50g, integralno pšenično brašno 200g, sojin maslac 125g, sojino mleko 2,5dl, jaja 2 kom i 1 prašak za pecivo.

Priprema: umutiti otopljen sojin maslac sa fruktozom. Dodati žumanca i mutiti da bude kremasto. Pomešati brašno, prašak za pecivo i samleven lešnik, pa dodati kremastoj masi uz dolivanje sojinog mleka. Umutiti belanca sa prstohvatom soli, pa ih lagano varjačom umešati u testo. Podmazati kalupe za mafine. Kutlačom sipati testo u kalupe i peći oko 25 minuta na 180°С. Gotove mafine posuti šećerom u prahu i čuvati na suvom i hladnom mestu. Ovako pripremljen, jedan mafin sadrži okvirno: 277kcal, 3,7g proteina, 16g masti i 29g ugljenih hidrata.

integralni keks
INTEGRALNI KEKS "TRI ZRNA"

Sastojci: 700g integralnog brašna, 200g sirovog jezgra suncokreta, 100g semenki lana, 100g susama, 200g margarina, 2dl ulja, 2dl belog vina, 1 prašak za pecivo, 1 supena kašika morske soli. Sve sastojke pomešajte i dobro umesite. Testo razvaljajte na 0,5cm i čašom ili modlom vadite keksiće. Ređajte ih u tepsiju, na koju ste prethodno stavili papir za pečenje. Stavite keksiće u već ugrejanu rernu, pecite 20 minuta na 180°C i zdrava užina je spremna.

meksicke kokice
MEKSIČKE KOKICE

U dubokom tiganju zagrejte 2 kašike hladno ceđenog kokosovog ulja. Dodajte 100g kukuruza kokičara, promešajte i poklopite. Kad kokice počnu da pucaju svake 2-3 sekunde, lagano protresite i sklonite sa vatre. Zagrejte rernu na 150 stepeni. U drugom tiganju zagrejte 2 kašike maslinovog ulja, sok i pulpu od jednog limuna, prstohvat mlevenog bibera ili čili paprike, kašičicu origana i kašičicu mlevenog kima. Kokice stavite u tepsiju, prelijte ih pripremljenom smesom i kratko zapecite u rerni.

____________________________________________________________________________________

NAPOMENA: U opisima proizvoda se trudimo da budemo što tačniji i precizniji. Ipak, ne možemo garantovati za apsolutnu tačnost svake informacije.

Za probleme sa zdravljem obratite se svome lekaru ili nutricionisti.

POTREBNI TRGOVCI

Lučar - potrebni trgovci i trgovkinje

RIBNJAK LUČAR

Ribnjak Lučar - aktuelna ponuda

TRAŽITE POSAO?

zaposlenje

NAŠA ROBNA MARKA

nasa robna marka

KATALOG PROIZVODA

katalog

VIDEO PREZENTACIJA

video prezentacija


pdf PREUZMITE ID OBRAZAC

NOVI BIZNIS?

novi biznis

Razmišljate o novom biznisu? Niste sigurni čime biste se bavili? Otvorite prodavnicu zdrave hrane! Nekoliko korisnih saveta

Korisnički servis

NISTE ZADOVOLJNI?

niste zadovoljni

Imate prodavnicu zdrave hrane, ali niste zadovoljni kako Vam posao napreduje, dođite kod nas!

Korisnički servis

SARADNJA?

saradnja

Ukoliko ste zainteresovani za bilo kakav vid saradnje u oblasti  zdrave hrane, posetite nas!

Korisnički servis